Al nouălea val

Mă așez în fața colii albe de hârtie

Cu-naripat avânt –  reflexie a Iubirii Sale –

Și voi să cern din tot noianul de simțire

Mică măsură să aștern prețuirii tale!

 

Deși lumina și-umbra se-mbrățișează-n cale,

Alung  cumplita suferință la-ndepărtare mare,

Subțiat de-atâta dor, trupu-mi odihnă n-are

Decât urmând a sufletului lăuntrică chemare!

 

Al nouălea val nicicum nu-l văd ca Aivazovski.

Pe calea mea, un far ce vremea nu-l doboară,

De mult mă poartă-alean sub aripa luminii!…

Dar pana mea în loc să zboare-ușoară,

 

Croindu-și ‘nalte aripi cu-a inimii văpaie,

Se-mpotmolește, slabă, de-a timpului blocadă

Și tace-n suferință, în rânduri se-ntretaie,

Însuflețită neștiut de vechea serenadă.

 

Tu zici că pana-mi șuie își râde într-un crochiu

Eu îți răspund, Godell, în gând de stele-nebunii!

Aici, în ochii lumii, îți fluier pe-o frunză de saschiu:

Sunt obiectul ardorii tale și-al pasiunii?

 

Sau poate sunt doar muza închipuitelor iubiri?

Ș-una ș-alta, de mi-o fi scris sau dat, eu te iubesc, să știi!

Pe tine, singur, da, te-ador, precum pe Zeul meu!

Mi-s aripile frânte de trucurile tale-i drept – zurlii…

 

Tu – ce te ascunzi sub multe chipuri în calea mea

Chiar vrei să mă admiri pe-a vieții cale-ntoarsă?

Așa că bucuriei îi surâd iar: să fie-a ta (ți-o dărui ție)!

Chiar vrei ca inima-mi să-mi fie zadarnic arsă?

 

Seraful meu, pictat din albul cel mai pur, în ciuda

Grelei tale-ocări, servește unicu-mi model în nor!

Ci nu-mi fu dat să-l văd decât în răspăr, la fel și „truda”.

Nu ți-ar putea fi dor deloc când n-oi mai fi-n decor?!?

 

Steaua ta luminează înțelept din empireu,

Dând culori calde-n penelul meu –  recunoștinței

Ce-o port în suflet, dar n-am arătat-o mereu –

Și catoptrice, așa cum Goethe le da făgăduinței…

 

 

This entry was posted in Lirisme necuprinse, Uncategorized. Bookmark the permalink.

9 Responses to Al nouălea val

  1. Tulburător poem…
    Seară bună şi sărbători cu bucurie!

    Like

  2. lucillette says:

    Nu stiu cum , dar îmi sună cumva shakespearian, habar n-am de ce, n-am mai citit de-un secol si-un pic ceva scris de el. Totuși, parcă are ceva din el. Mă iartă si tu daca am spus dracii…s-a vrut a fi o laudă, cred că ai înțeles deja.

    Like

  3. pathtomysoul says:

    Pentru că există un personaj omonim, din câte mai ştiu, în opera lui Shakespeare și pentru că nu i-am adus niciun omagiu lui, nici lui Cervantes la 400 de ani, o să postez niscaiva citate.

    Liked by 1 person

  4. pathtomysoul says:

    Nu seamănă deloc, da’ îți mulțumesc, sau o concesie, seamană acolo unde traducerea-a fost…mistificată.

    Like

  5. Iosif says:

    Sublim si…atât ! Bine ai (re)venit în decorul blogosferei !(:
    Sarbatori Fericite !

    Like

  6. Iosif says:

    Draga Pathy ! Nici unui om nu i se cuvine atribuit acest adjectiv de… “prea-bun”,cu atât mai putin mie,un neînsemnat muritor nascut în pacat,de prea putina vreme constient de aceasta stare,din care doar harul,mila, bunatatea si iubirea Singurului Bun,Tatal Domnului Isus Hristos,Întâiul nascut,Fiu al omului,în care S-a manifestat Ziditorul,*SURSA IUBIRII*,iar bunatatea Lui S-a oferit tuturor celor ce de buna voie,accepta oferta IUBIRII SALE.
    Doar împartasind *IUBIREA* împreuna,strânsi în jurul lui Hrisos,oamenii vor reflecta “bunatatea” Tatalui. “Nihil Sine Deo” (Nimic fara IUBIRE) !
    O zi binecuvântata de bunatatea Tatalui ceresc!

    Liked by 1 person

  7. pathtomysoul says:

    Când oferi din inimă bucăți de suflet şi nu aștepți nimic, când versul tau curge frumos căci vine de la El și, la fel, îl dărui tuturor cum se cheamă că ești? Sau ceva ce nu poate un om obișnuit – sa-ntoarca s-obrazul celălalt. Nu e lingușitoare vorba mea, poate da, e exagerată pentru oameni în general.

    Like

Leave a Reply

