Similia similibus curantur

Acum cu ultimul mixtum compositum e și mai greu. Vârtejuri de gânduri și idei, planuri mărunte și toate închipuite, da’ bine, poate mai rămâne unul singur îndrăzneț. Toată ruminația asta… mă intreb la ce bun?  Gândurile puține care ar fi de ceva interes refuză să se aștearnă, în schimb, se vor cele intimiste, ori pe astea nu-mi vine a le etala, de aceea din cauza reținerii ăsteia, când o fac totuși, nu au forța elementară, sau oare pentru că nu îmi doresc transparența? Societatea noastră este bolnavă după transparență.

Am vrut să-l rog pe scriitor, să-mi  vadă înainte „mărgăritarele”, să am un alt fel de reacție, adică o critică pe muchie de șuriu, să mai cioplească piatra, negândind gestul ca pe o lipsă de încredere în sine, ci ca pe o direcționare pe căile scrisului. Ca să pot să-ți vorbesc mai bine. Apoi m-am răzgândit. Timpul lui e mai prețios. Știu, pare cumplit, când ceasul meu ticăie disperat și toate limbile s-au dat peste cap și se rotesc nebunește intr-una.

Reveriile de atunci s-au lăsat și cu trândăvie. Nu că ar fi încetat cu totul, dar încerc să mi le domin, și-una, și-alta. Ieri am recitit din Seneca despre putința insultei pe care o simte sufletul, micșorat printr-o vorbă sau o faptă ireverențioasă: „Astăzi el nu m-a primit în preajma lui, deși pe ceilalți i-a primit”, „la cuvintele mele el și-a întors spatele cu trufie sau a râs de față cu toți”. Și vine Seneca cu ideea unui viciu de judecată a unui suflet năzuros. Dar îți spun, nu-i cazul. Cu toate că stări…mai am și eu. Rareori am luat lucrurile altfel decât sunt, iar dacă am vrut să îți spun că simt ceva frumos, uneori a durut. Dar merită. Pentru că simți și tu.

 

This entry was posted in Gînduri. Bookmark the permalink.

2 Responses to Similia similibus curantur

  1. E ca un monolog. Curg lin cuvintele, atinge şi răscoleşte. Frumos!

    Liked by 1 person

Leave a Reply

