În sat

in-sat

În sat, 2016

Biserica veche sumețită-ntre brazi

Trage dogit în clopotu-i vecernia,

Înaintași viteji cântați în alte țări de barzi,

Aici, țârcovnici își cântă cucernic milostenia.

 

Zboruri de paseri albe strălucesc

În cer de falduri limpezi – desmierd

Prin care mii de chipuri ale tale îmi zâmbesc

Și-și cuceresc inegalabil, suav alint.

 

Și lebedele albe-n al lor dans și jind,

Înaintând pe luciul verde-al ochiului  de lac,

Își leagănă tristețea, neîndrăznind

Să treacă hăt-departe, dincolo de sat.

 

Mierea soarelui se scurge-ntre grădini

Și mii de desfătări se murmură crâmpeie

Sub albastrul întinselor suspini,

Gându-mi la tine se preface în scânteie…

 

Dar groaza dintr-o dată ia liniștii loc

Și sufletu-mi brăzdează pân’ la miez,

Și întrebări ucigătoare îmi dau foc:

Oarbă-s de-atâta plâns, dar neclintită-n al meu crez!

 

Și-așa cu tine-n gând adorm,

Visând frumos la vesperal amor,

Și toate ale firii se cufund în somn,

Eu de dorinți și dor, mă-nfior!

 

28 mai 2016

 

This entry was posted in Lirisme necuprinse and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

4 Responses to În sat

  1. iosif, says:

    Încerc sa-ti înteleg durerea ce îti apasa sufletu-ti pustiu.
    Empatizez cu tine,îti sunt alaturi,te rog sa crezi,Eu sunt aici,sunt viu !
    Si voi ramâne lânga tine,chiar daca Ma vei tine în prag.
    Si-am sa astept sa-Mi deschizi usa,poate odata-ti voi fi drag.
    Si Ma vei invita la cina,sa-mpartasim totul în doi
    Sa frângem pâinea,sa bem vinul,sa ne eliberam de… noi.

    Like

    • pathtomysoul says:

      E foarte frumos mesajul tau. As vrea sa iti pun o intrebare daca nu te superi. Ce parere ai despre filmul Pasarea spin? Cum vezi dragostea dintre parintele Ralph si Maggie? Te rog sa nu o iei ca o necuviinta, pentru ca nu e.

      Like

      • iosif, says:

        Merci ! E inspirat de versurile tale…
        Fiindca raspunsul la întrebarile puse de tine ,tin doar de experiente si pareri personale,n-am sa le exprim public,iar daca doresti sa-mi cunosti pozitia personala fatza de anumite aspecte sentimentale intime îti voi raspunde doar în privat. Lucilette are adresa mea maill…
        Iata un raspuns …melodios;:)

        Like

Leave a Reply

